دیجی‌کالا مگ

ساخت وبلاگ

گوگل سعی می‌کند ماشین‌های خودران خیلی مطمئنی بسازد که هیچ‌گاه تصادف نمی‌کنند. با این حال ظاهرا از دستیابی صد درصدی به هدف خود مطمئن نیست چون پتنتی را ثبت کرده که از صدمات وارده به عابر پیاده پس از تصادف می‌کاهد. این پتنت چیزی نیست جز ماده‌ای به شدت چسبناک در جلوی خودرو که به محض تصادف با عابر پیاده، باعث چسبیدن او به خودرو و مانع از پرتاب شدنش می‌شود.

مکانیسم این ابداع بدین صورت است که وقتی خودرو با عابر پیاده برخورد می‌کند، آن آدم بخت برگشته محکم به خودرو می‌چسبد و پرتاب نمی‌شود. این کار دست کم باعث می‌شود که عابر پیاده ضربه‌ی دوم را از جای دیگر نخورد. معمولا در تصادف خودروها با عابر پیاده، عابر پس از برخورد پرتاب می‌شود و روی زمین می‌افتد. بسیاری از افراد به دلیل همین زمین خوردن‌ها و اصابت سرشان به کف خیابان یا جدول جانشان از دست می‌رود.

google patent

این ماده‌ی چسبناک همیشه در قسمت جلوی خودرو وجود ندارد. در آن صورت به هنگام رانندگی همه چیز به خودرو می‌چسبید. در عوض خود آن زیر لایه‌ای است که فقط به هنگام ضربه‌ی شدید می‌شکند و لایه‌ی چسبناک به بدن عابر می‌چسبد. پیش از این بعضی دیگر از تولید کنندگان خودرو سعی کرده بودند فکری به حال عابران پیاده و تصادف با آن‌ها بکنند. مثلا ولوو ایربگ‌هایی را در جلوی خودرو کار گذاشته بود. ولی هیچ‌کدام از ابداعات از برخورد دوم جلوگیری نمی‌کنند. با این حال خود این چسبیدن به خودرو می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. از جمله اینکه ممکن است با باقی ماندن عابر پیاده روی کاپوت ماشین، دید راننده پس از تصادف سد شود و در نتیجه خطرات جدیدی بوجود بیاید.

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 226 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:38

زمانی که در سال ۲۰۱۲، نسخه‌ای از سامسونگ گلکسی S3 در ژاپن با رم ۲ گیگابایتی عرضه شد، همه انگشت به دهان مانده بودند و می‌گفتند چه دوره زمانه‌ای شده است! حافظه‌ی رم گوشی‌ها دارد به کامپیوترهای شخصی می‌رسد! نسخه‌ی استاندارد گلکسی S3 هم حافظه‌ی رم یک گیگابایتی داشت. حالا سامسونگ از حافظه‌ی رم جدید و پیشرفته‌ی ۶ گیگابایتی LPDDR4 DRAM که بر پایه‌ی فناوری ۱۰ نانومتر ساخته شده رونمایی کرده است. قرار است که این حافظه‌ی رم در گوشی گلکسی نوت ۶ استفاده شود.

به هر حال سامسونگ می‌خواهد در هر چیزی پیشتاز باشد و حالا که حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی روی بیشتر گوشی‌های پرچم‌دار استاندارد شده، اولین شرکتی است که حافظه‌ی ۶ گیگابایتی را روی گوشی خود می‌گذارد. به خصوص اینکه روی فبلت‌های سری نوت هم تمرکز ویژه‌ای دارد و می‌خواهد همیشه یک قدم از سری S جلوتر باشند.

سامسونگ گلکسی نوت ۶ یک پرچم‌دار تمام عیار است. این گوشی قرار است نمایشگر ۵.۸ اینچی سوپر AMOLED با رزولوشن 1440X2560 داشته باشد. ظاهرا که باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری هم دارد. سامسونگ گلکسی نوت ۵ در ماه آگوست سال گذشته (وسط تابستان) معرفی شد. اگر زمانی معرفی نوت ۶ هم همین حدود باشد، حتما تا آن موقع حرف‌ها و شایعات زیادی درباره‌اش می‌شنویم.

همه‌ی چیزهایی که تا به حال از نوت ۶ فهمیده‌ایم را از این‌جا بخوانید.

منبع: PhoneArena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 244 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:38

زمانی که دیسک یک بازی را در کنسول‌تان می‌گذارید یا آیکون‌اش را از روی صفحه‌ی کامپیوتر اجرا می‌کنید، اولین چیزی که بازی در مقابل‌تان می‌گذارد، منوی‌اش است. یک منوی خوب، می‌تواند شما را از همان ابتدای کار جذب بازی کند. اگر حس خوبی از منوی بازی بگیرید، با این حس خوب بازی را شروع می‌کنید و تجربه‌ی کلی‌تان از آن عنوان بهتر می‌شود.

منوهای مختلفی در بازی‌های ویدیویی دیده‌ایم. برخی منوها مثل منوی تمام شماره‌های فاینال فانتزی، با موسیقی‌شان کاری می‌کنند که دل‌تان نمی‌آید بازی را شروع کنید؛ بعضی منوها مثل منوی «متال‌گیر سالید 3»، تعاملی هستند و می‌گذارند در آن‌ها بازی کنید؛ بعضی دیگر هم مثل منوی بازی «اره‌برقی آب‌نباتی»، از نظر هنری جذاب هستند و چشم شما را درگیر نقاشی‌های‌شان می‌کنند.

فکرش را بکنید، خیلی از بازی‌ها را با منوی‌شان به‌خاطر دارید؛ یعنی اگر منوی یک بازی قدیمی را مقابل‌تان بگذارند، حس نوستالژی‌تان گل می‌کند و دل‌تان می‌خواهد دوباره پای آن بازی‌ها بنشینید.

در ادامه، منوهای برتر بازی‌های ویدیویی را از دید خودمان انتخاب کرده‌ایم. احتمالا منوهای دیگری هم در ذهن شما هستند که از قلم افتاده‌اند. حتما از آن‌ها در بخش نظرات برای ما و دیگران بگویید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

5---LA-Noire5 – L.A Noire

«نوآر لس‌آنجلس» یا همان L.A. Noire از بازی‌هایی است که حسابی به آن ظلم شده. نوآر لس‌آنجلس یک بازی ماجرایی کلاسیک بود؛ یعنی باید در آن به گشت و گذار در محیط می‌پرداختید، با شخصیت‌های مختلف صحبت می‌کردید و پرونده‌های مختلفی را به سرانجام می‌رساندید. با این حال، متاسفانه بازی شبیه به GTA معرفی شد و اکثر کسانی که از آن انتظار یک GTA در دهه‌ی 30 میلادی را داشتند، ناامید از پای بازی بلند شدند. منوی نوآر لس‌آنجلس از همان ابتدا با یک موسیقی Jazz آرام شروع می‌شود و حس و حال امریکای قدیم را برای‌تان زده می‌کند. آن سایه‌های عمیق و کوچه‌ی سیاه و سفید منوی بازی هم که به جای خود. یک منوی خوب، باید مثل نوآر لس‌آنجلس تمام عناصر بازی را در خودش جای داده باشد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

4---Fifa-104 – FIFA 10

چند سالی است که الکترونیک‌آرتز  با هر شماره‌ی جدید مجموعه‌ی فیفا، سطح ساخت منوهای بازی را یک مرحله افزایش می‌دهد. منوهای فیفا، سال به سال زیباتر می‌شوند و گشت و گذار در آن‌ها هم ساده‌تر می‌شود. از اخبار روز باشگاه مورد علاقه‌تان گرفته تا تمام بخش‌های بازی، در یک نگاه مقابل‌تان هستند. با این حال، انقلاب منوهای فیفا برای اولین بار در فیفا 10 صورت گرفت. از همان ابتدا که وارد فیفا 10 می‌شدید، بازی کنترل یک بازیکن را در دست‌تان قرار می‌داد. منوی فیفا 10، یک بخش تمرینی با دوربین سوم شخص بود. این بخش آن‌قدر تر و تمیز و زیبا از آب درآمده بود که دوست نداشید وارد منوی اصلی بازی شوید. در حال حاضر دیگر در اولین لحظه، وارد بخش تمرینی دو به دوی فیفا نمی‌شوید، اما این بخش هنوز هم در شماره‌های جدید فیفا وجود دارد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

3---Dirt-23 – Dirt 2

بر و بچه‌های استودیوی بازی‌سازی کدمسترز نه‌تنها می‌دانند چگونه یک بازی مسابقه‌ای خوب بسازند، بلکه از هیچ چیز برای بازی‌های‌شان کم نمی‌گذارند. منوهای مجموعه بازی‌های Dirt و هم‌چنین بازی‌های Grid به زیبایی‌شان شناخته می‌شوند؛ زیبایی که عناصر هر بازی را هم در خودش جای داده است. برای مثال، منوی Dirt 2 در یک کاروان است. هر بار که منو را بالا و پایین می‌کنید، وارد منطقه‌ای جدید از کاروان می‌شوید. می‌توانید حتی از کاروان بیرون بیایید و خودروی‌تان را به همراه جمعیتی که دور و برش است ببینید. گرافیک و صداگذاری هم در منوی Dirt 2 در بالاترین حد خود قرار دارد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

2---Brutal-Legend2 – Brutal Legend

اگر به‌خاطر حس خوبی که منوی شماره‌ی یک‌مان به ما می‌دهد نبود، بدون شک منوی «افسانه‌ی بی‌رحم» (Brutal Legend) را به عنوان برترین منوی بازی‌های ویدیویی انتخاب می‌کردیم. منوی Brutal Legend با صحنه‌ای از بازی «جک بلک» شروع می‌شود. جک بلک وارد یک فروشگاه موسیقی می‌شود و صفحه‌ای را مقابل‌تان می‌گذارد. این صفحه، همان منوی بازی است. از همان ابتدای دیدن منوی Brutal Legend می‌دانید که با یک بازی درباره‌ی موسیقی طرف هستید. پشت و روی صفحه‌ای که در مقابل‌تان قرار گرفته، و جلد آن، بخش‌های مختلف منوی بازی هستند. حتی اگر کلیدی را فشار ندهید و به منوی بازی نگاه کنید، حرکات جالبی را می‌بینید. منوی افسانه‌ی بی‌رحم از همان ابتدا به شما می‌گوید که می‌خواهید پا به دنیای موسیقی بگذارید و افسانه‌ای بشوید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

1---Mafia1 – Mafia

منوی مافیا را به این دلیل دوست داریم که برای‌مان خاطره‌انگیز است. منوی مافیا سبک و سیاقی کاملا قدیمی دارد. از فونت نوشته‌ها گرفته تا افکت بالا و پایین کردن منوها، حس خوبی به ما می‌دادند. با این حال، بخش مهم این منو، عناصری از بازی است که در گوشه و کنار آن پیدا می‌شود. یک دستگاه تایپ قدیمی، نقشه‌ی شهر Lost Heaven، تعدادی اسلحه و یک سیگار برگ، دکوراسیون منوی اصلی بازی هستند. پوسترهای قدیمی امریکایی و قاب عکس روی میز را هم فراموش نکنید. با تمام این اوصاف، بهترین بخش این منو، موسیقی آن است؛ موسیقی که گوش دادن‌ به ان، حس نوستالژی‌مان را قلقلک می‌دهد.

‌‌‌‌‌‌‌

6---The-Last-of-Us

انتخاب اضافه: The Last of Us

منوی «آخرین ما»، درست مثل داستان و شخصیت‌های‌اش، ذهن‌تان را مشغول می‌کند. همانطور که در طول بازی، مدام از خود درباره‌ی انگیزه‌ی شخصیت‌ها و روند حرکت داستان می‌پرسید و سعی می‌کنید اتفاقات را هضم کنید، منوی آن هم بی‌دلیل ساخته نشده است. منوی The Last of Us از طرفی پنجره‌ای را نشان‌تان می‌دهد؛ پنجره‌ای که شاید بتوان رگه‌هایی از امید را در آن دید؛ با این حال، این پنجره هم حال و روز خوبی ندارد. هیچ چیز در دو سمت این پنجره زیبا نیست. حس پوچ بودن را هم با موسیقی مینیمالیستی این منو، بیش از هر چیز دیگری درک می‌کنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 261 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:38

زمانی که دیسک یک بازی را در کنسول‌تان می‌گذارید یا آیکون‌اش را از روی صفحه‌ی کامپیوتر اجرا می‌کنید، اولین چیزی که بازی در مقابل‌تان می‌گذارد، منوی‌اش است. یک منوی خوب، می‌تواند شما را از همان ابتدای کار جذب بازی کند. اگر حس خوبی از منوی بازی بگیرید، با این حس خوب بازی را شروع می‌کنید و […]

The post 5+1 منوی برتر در بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی appeared first on دیجی‌کالا مگ.

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 250 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:23

فکر می‌کنید عکاسی موبایل چه چیزی می‌تواند از عکاسی که حدود ۱۰۰ سال پیش شروع به عکس گرفتن کرده بیاموزد؟ جالب است بدانید که چیزهایی زیادی برای آموختن از او وجود دارد! «انسل آدامز» (Ansel Adams) یکی از مهم‌ترین چهره‌های عکاسی در قرن بیستم بود. او که بیش از هر چیز به خاطر عکس‌های سیاه‌وسفید نمادینی که از مناظر غرب امریکا گرفته مشهور شده است به تغییر شیوه‌ی نگرش مردم به عکاسی و تبدیل شدن آن به یک فرم هنری کمک فراوانی کرد. در این مقاله شما در خواهید یافت که فارغ از دوربینی که به کار می‌برید یا نوع عکس‌هایی که می‌گیرید، نکات بسیار زیادی برای آموختن از این استاد بزرگ عکاسی وجود دارد.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۰۱

می‌توانیم به تجزیه‌وتحلیل عکس‌های انسل آدامز بپردازیم و تکنیک‌های این هنرمند بزرگ را موشکافی کنیم تا نحوه‌ی رسیدن او به ظاهر خاص عکس‌هایش را دریابیم. ولی در اینجا قصد داریم با روشی متفاوت برخی از جملات و سخنان مشهور او را منبع الهام خود قرار دهیم. در ادامه به بررسی هشت جمله‌ی مشهور از انسل آدامز در مورد عکاسی خواهیم پرداخت تا ببینیم چگونه ایده‌های او هنوز هم برای عکاسان موبایل قرن بیست‌ویک قابل استفاده است. توجه داشته باشید که در این مقاله هیچ‌یک از عکس‌های انسل آدامز به کار نرفته است؛ تمام عکس‌ها توسط «اریک مولر» (Eric Mueller) تنها با استفاده از دوربین یک آیفون ثبت شده‌اند.

۱.

”عکس را نمی‌گیرید، بلکه آن را می‌سازید.“

”.You don’t take a photograph, you make it“

(انسل آدامز)

ما کاملا عادت داریم که از فعل «گرفتن» برای عکس استفاده کنیم. استفاده از این فعل این را به ذهن القا می‌کند که عکس از پیش منتظر ماست و ما تنها باید آن را به چنگ آوریم. این سخن انسل آدامز به ما یادآوری می‌کند که باید با توجه کردن به عواملی نظیر ترکیب‌بندی و نورپردازی نقش بسیار فعال‌تری را در تولید عکس‌ها بازی کنیم.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۰۲

می‌توانیم با تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد محلی که می‌ایستیم، چیزهای که به کادر وارد می‌کنیم و زمانی از روز که برای عکاسی برمی‌گزینیم، کنترل بسیار زیادی را روی تصویر نهایی اعمال کنیم و بر عناصر مختلف عکس‌های خود تسلط بیشتری داشته باشیم.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۰۳

فرقی نمی‌کند که از یک منظره‌ی زیبا عکاسی می‌کنید، به عکاسی پرتره از یک فرد مشغولید یا از ساختمان‌ها و گل‌ها عکس می‌گیرید؛ فراموش نکنید که نحوه‌ی تشکیل عکس تحت کنترل شماست. انسل آدامز با این گفته ما را تشویق می‌کند که خلاق باشیم و در مورد پروسه‌ی عکاسی به‌گونه‌ای بیندیشیم که گویی قرار است چیزی را تولید کنیم. بدین شیوه قادر خواهیم بود با بیننده ارتباط برقرار کنیم و تاثیری عاطفی بر او بگذاریم.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۰۴

پس هنگام عکاسی با موبایل دوربین را بی‌هدف نشانه نروید. ابتدا عکسی را می‌خواهید بسازید در ذهن خود تجسم کنید و سپس مهارت‌ها و خلاقیت خود را برای رسیدن به بهترین تصویر ممکن به کار ببرید.

۲.

”۱۲ عکس چشمگیر در یک سال محصول خوبی است.“

”.Twelve significant photographs in any one year is a good crop“

(انسل آدامز)

شاید در ابتدا این سخن انسل آدامز قدری دلسردکننده به نظر برسد. چرا که اگر یکی از برترین عکاسان طول تاریخ انتظار داشته تنها ۱۲ عکس شاخص در یک سال تولید کند چگونه هر کدام از ما می‌توانیم به رقمی بیش از این برسیم؟

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۰۵

خب پیش از همه ما این مزیت را داریم که از عکاسی دیجیتال استفاده می‌کنیم و در نتیجه می‌توانیم تعداد بسیار بیشتری عکس ثبت کنیم. همین موضوع به ما این شانس را می‌دهد که در طول یک سال بیش از ۱۲ عکس عالی تولید کنیم. ولی در واقع منظور انسل آدامز بیشتر این بوده که ما نباید انتظار داشته باشیم هر عکسی که می‌سازیم عالی باشد. در واقع بسیاری از عکس‌های ما چندان هم خوب نخواهند بود. این موضوع هیچ اشکالی ندارد چرا که ما از همین طریق نکات جدید را می‌آموزیم.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۰۶

رمز موفقیت این است که بدانیم لزومی ندارد تمام عکس‌هایی را که می‌گیریم به جهانیان نشان دهیم. بهتر است در مورد عکس‌هایی که منتشر می‌کنیم رویکردی گزینشی داشته باشیم تا تنها بهترین عکس‌های خود را به دیگران نمایش دهیم. معمولا همیشه درست پس از اتمام مراحل ویرایش یک عکس، احساس می‌کنیم که به نتیجه‌ی خوبی رسیده‌ایم. چرا که در آن لحظه کاملا نسبت به کار زیادی که تولید آن تصویر برده است آگاهیم و احساسات خوبی که هنگام ثبت کردن آن عکس داشته‌ایم هنوز همراه ما هستند.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۰۷

ولی ممکن است این احساسات قضاوت ما را تحت تاثیر قرار داده باشند. پس بهتر است برای یک یا چند روز از آن عکس فاصله بگیریم تا بتوانیم با چشمانی تازه‌تر به آن بنگریم و در مورد کیفیتش بهتر قضاوت کنیم. اغلب اگر پس از چند روز دوباره به یک عکس نگاه کنیم بلافاصله واکنشی منفی و نوعی تعجب ما را فرا خواهد گرفت که قبلا چه فکر می‌کرده‌ایم؟! چرا که به‌احتمال‌زیاد راه‌هایی را برای بهبود دادن تصویر می‌بینیم که بار اول اصلا به چشم نمی‌آمدند.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۰۸

تغییر دادن خود کار دشواری است ولی بسیار اهمیت دارد که همواره مطمئن باشیم تنها بهترین تصاویرمان را منتشر می‌کنیم. برای این کار باید هنگام انتشار عکس صبور باشیم و خود را کنترل کنیم. چالش تنها خوب بودن نیست بلکه باید تلاش کنیم عالی باشیم.

۳.

”مهم‌ترین بخش یک دوربین عکاسی ۱۲ اینچی است که پشت آن قرار دارد.“

”.The single most important component of a camera is the twelve inches behind it“

(انسل آدامز)

این گفته‌ی انسل آدامز ممکن است موجب لبخند زدن ما شود. چرا که به نظر می‌رسد او به شکلی ظریف با کسانی شوخی کرده که بیش‌ازحد درگیر ابزار عکاسی هستند. بارها شنیده‌ایم که مردم از عکاسان با استعداد می‌پرسند شما با چه دوربینی عکاسی می‌کنید؟ چنان‌که گویی دوربین موجب جذاب شدن عکس‌های آن فرد شده باشد.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۰۹

چیزی که انسل آدامز در این گفته به آن اشاره دارد قطعا مغز ماست. درست است که دوربین تصویر را ضبط می‌کند ولی این ما هستیم که به‌عنوان عکاس در مورد چیزهایی که در تصویر دیده خواهند شد تصمیم می‌گیریم. این سخن به‌ویژه در مورد عکاسان موبایل بسیار مناسب است چرا که مسلما از نظر فنی دوربین‌های عکاسی بسیار بهتری هم وجود دارد. ولی از نظر انسل آدامز ابزار عکاسی از نظر اهمیت در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و این دید عکاس است که نقش اصلی را دارد.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۱۰

بنابراین بار دیگری که در حال عکاسی با موبایل بودید و کسی را با یک دوربین DSLR گران‌قیمت کنار خود دیدید به‌جای نگرانی در مورد دوربین او روی ساختن تصاویر عالی با دوربین گوشی موبایل خود تمرکز کنید.

۴.

”هیچ‌چیز بدتر تصویری شفاف از یک ایده‌ی کدر نیست.“

”.There’s nothing worse than a sharp image of a fuzzy concept“

(انسل آدامز)

ممکن است تصویری از نظر فنی بدون نقص باشد ولی به دلیل نداشتن ایده هیچ تاثیری روی بیننده نگذارد. بهترین عکس‌ها در مورد چیزی که می‌بینیم روایتی دارند و از نظر عاطفی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۱۱

اطمینان حاصل کنید تمام عکس‌هایی که می‌گیرید دارای یک نقطه‌ی تمرکز قوی هستند و با استفاده از ترکیب‌بندی و نورپردازی خوب توجه بیننده را به سوژه‌ی اصلی شما جلب می‌کنند.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۱۲

گاهی مجبور هستید برای ثبت لحظه‌ای که در برابر چشمانتان در حال رخ دادن است با سرعتی بسیار بالا عکاسی کنید. در چنین مواردی سخن انسل آدامز ما را تشویق می‌کند که به‌جای نگرانی بیش‌ازحد در مورد جنبه‌های فنی بیشتر روی احساسات سوژه تمرکز کنیم.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۱۲

فردی با یک دوربین عکاسی فوق‌العاده بد ولی چشمانی تیزبین و مناسب عکاسی، عکس‌هایی به‌مراتب بهتر از فردی بی‌استعداد ولی مجهز به بهترین دوربین عکاسی دنیا ثبت خواهد کرد.

۵.

”مطمئنم گام بعدی تصاویر الکترونیکی خواهد بود و امیدوارم تا آن زمان زنده باشم.

نوآوری‌های تکنولوژیک هر چیز که تولید کند، من ایمان دارم چشم خلاق همچنان به عملکرد خود ادامه خواهد داد.“

.I am sure the next step will be the electronic image, and I hope I shall live to see it“

”.I trust that the creative eye will continue to function, whatever technological innovations may develop

(انسل آدامز)

انسل آدامز انسانی فوق‌العاده آینده‌نگر بوده که تشخیص داده است عکاسی دیجیتال در نهایت به شیوه‌ی غالب اکثر ما برای تجربه کردن عکس‌ها تبدیل خواهد شد.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۱۳

ازآنجاکه او یک هنرمند واقعی بوده است کمتر به ابزارهای مورد استفاده‌ی خود برای تولید تصاویرش و بیشتر به شیوه‌ی تاثیر آن تصاویر روی مردم می‌اندیشیده.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۱۴

بدون شک اگر انسل آدامز امروز زنده بود به فردی مشهور روی اینستاگرام با میلیون‌ها فالوور تبدیل می‌شد! دغدغه‌ی او تربیت کردن «چشم خلاق» بوده است نه ابزاری که برای تولید تصاویر به کار می‌برده.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۱۵

گاه ممکن است ما عکاسان موبایل هم بیش‌ازحد درگیر مسایل فنی عکاسی با موبایل شویم. به‌ویژه با این‌همه اپلیکیشن عکاسی مختلف که در دسترس ما قرار دارد. ولی پرورش خلاقیت و نگرش خوب مهم‌ترین چیز در عکاسی است.

۶.

”داجینگ و برنینیگ روش‌هایی هستند برای تصحیح خطای خدا در ساماندهی روابط تیرگی و روشنایی.“

”.Dodging and buing are steps to take care of mistakes God made in establishing tonal relationships“

(انسل آدامز)

از ابتدای تاریخ عکاسی و نگاتیو شکافی میان دو نوع از عکاسان وجود داشته است. برخی از عکاسان می‌خواستند اسنادی تصویری از جهان اطراف ما تولید کنند و برخی دیگر تلاش داشتند اثری خلق کنند که تنها محدودیت آن تخیلشان باشد. انسل آدامز جایی میان این دو گروه قرار می‌گیرد. بله، انسل آدامز برخی از مهم‌ترین بخش‌های غرب امریکا را به‌صورت عکس‌هایی مستند ثبت کرده، ولی همچنین به این مشهور بوده که زمان بسیار زیادی را در تاریکخانه به ویرایش عکس‌ها می‌گذرانده است.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۱۶

او معتقد بوده که وظیفه‌ی ما به‌عنوان عکاس این است که روح هر مکان را آن‌گونه ثبت کنیم که با چشمان غیرمسلح دیده‌ایم؛ حتی اگر لازم باشد روشنایی و کنتراست بخش‌های مختلفی از عکس را تغییر دهیم. (تکنیک Dodging به معنی روشن کردن بخشی از عکس و تکنیک Buing به معنی تاریک کردن بخشی از عکس است.)

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۱۷

عملکرد چشمان ما با عملکرد دوربین گوشی موبایل بسیار متفاوت است. در نتیجه اغلب چیزی که با دوربین ثبت می‌کنیم مطابق با چیزی نیست که در آن صحنه دیده‌ایم. انسل آدامز می‌گوید هیچ اشکالی ندارد که برای بالا بردن میزان تاثیرگذاری یک عکس آن را ویرایش کنیم. ممکن است لازم باشد رنگ‌های عکس را اندکی تغییر دهید یا بخش‌هایی از عکس را روشن‌تر یا تیره‌تر کنید.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۱۸

برای مثال او اغلب لبه‌های عکس‌هایش را تیره می‌کرد تا به هدایت چشم بیننده به سمت مرکز تصویر کمک کند؛ حتی اگر این شیوه واقعا همانند چیزی که در زندگی واقعی می‌بینیم نبود. این موضوع به شکلی عالی با یکی دیگر از گفته‌های مشهور انسل آدامز پیوند می‌خورد…

۷.

”عکاسی چیزی فراتر از رسانه‌ای برای انتقال ایده‌های مبتنی بر واقعیت است. عکاسی یک هنر خلاق است.“

”.Photography is more than a medium for factual communication of ideas. It is a creative art“

(انسل آدامز)

برخی از عکس‌هایی که ما تولید می‌کنیم درون‌مایه‌ای خیال‌انگیز دارند و انسل آدامز این شیوه را یکی از کاربردهای عالی عکاسی می‌دانسته است.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۱۹

تفاوت نمی‌کند که مشغول ساختن دنیایی خیالی باشیم که کاملا به تخیلمان وابسته است یا از رویدادی در زندگی واقعی مثل یک تولد عکاسی کنیم، درهرحال انسل آدامز از ما می‌خواهد که روی احساس آن صحنه‌ی خاص و روایتی که در پشت آن قرار دارد تمرکز کنیم.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۲۰

مادامی‌که مشغول عکاسی خبری نیستید نباید بیش‌ازحد درگیر «واقعیت» یک تصویر شوید؛ به‌جای آن بهتر است تلاش خود را معطوف انتقال حسی کنید که قصد بیانش را دارید.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۲۱

۸.

”هیچ قانونی برای عکس خوب وجود ندارد، تنها عکس‌های خوب هستند که وجود دارند.“

”.There are no rules for good photographs, there are only good photographs“

(انسل آدامز)

این گفته از انسل آدامز یکی از آزادی‌بخش‌ترین گفته‌های اوست. بر اساس این گفته مجاز هستیم اگر حس می‌کنیم با این کار به عکس بهتری می‌رسیم، تمام قوانین عکاسی را زیر پا بگذاریم.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۲۲

معمولا پیروی کردن از قوانین اساسی عکاسی نظیر قانون یک‌سوم، مجزا کردن سوژه‌ی اصلی و در نظر گرفتن یک نقطه‌ی تمرکز مشخص در عکس ایده‌ی خوبی است. ولی اگر برای رسیدن به عکسی خاص ایده‌ای در ذهن دارید که این قوانین را نقض می‌کند حتما آن را عملی کنید.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۲۳

شما مجاز هستید با عکاسی هر چیزی که می‌خواهید تولید کنید. هیچ‌کس نمی‌تواند به شما بگوید نباید کاری را آن‌گونه که می‌خواهید انجام دهید. بسیار اهمیت دارد که به‌عنوان یک هنرمند به قواعد زیبایی‌شناسی خود وفادار بمانید، حتی اگر این کار نیازمند عبور از برخی قوانین باشد.

سخنان انسل آدامز - عکاسی موبایل - ۲۴

سخن پایانی

امیدواریم از آشنایی با رویکرد انسل آدامز به عکاسی لذت برده باشید. بصیرت و تعهد او به فرم هنری شگفت‌انگیزش برای ما منبعی از الهام است و ایده‌های او هرگز کهنه نخواهند شد. تفاوت نمی‌کند که شما با یک دوربین آنالوگ قدیمی، یک دوربین DSLR، یک آیفون یا هر گوشی موبایل دیگری عکاسی کنید؛ درهرحال این شما هستید که به‌عنوان عکاس می‌توانید عکس‌هایی باورنکردنی بسازید نه دوربین!

اگر قصد دارید با گوشی موبایل عکس‌هایی فوق‌العاده زیبا بگیرید فراموش نکنید با مراجعه به بخش مدرسه عکاسی موبایل در دیجی‌کالا مگ می‌توانید به مقالات متنوعی در این رابطه دست پیدا کنید. منتظر مقالات بعدی مدرسه عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ باشید.

منبع: iPhone Photography School

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 213 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:23

تا به حال فکر می‌کردیم که آیفون ۷ از نظر طراحی تفاوت بنیادینی با 6s ندارد. این موضوع حسابی ما را نا امید کرده بود ولی حالا داریم خبرهای جالبی از آن می‌شنویم، اینکه گوشی بعدی اپل ممکن است به طور کامل از شیشه ساخته شده باشد. یک آیفون تمام شیشه‌ای خیلی زیبا که شاید لقب زیباترین آیفون تاریخ را بگیرد.

در وب‌سایت‌های مختلف خبرهایی منتشر شده که نشان می‌دهد آیفون ۷ آن‌قدرها هم که فکر می‌کردیم تکراری و کسل کننده نیست. شرکت «کچر تکنولوژی» (Catcher Technology) قسمت‌هایی از شاسی و بدنه‌ی آلومینیومی آیفون‌ها را می‌سازد. تقریبا یک-سوم سود این شرکت از همکاری با اپل بدست می‌آید. مدیر عامل این شرکت دیروز در جمع سهام‌دارانش با اندکی نگرانی گفت: «تا جایی که من می‌دانم، سال آینده فقط یک مدل (آیفون) دارای بدنه‌ی شیشه‌ای خواهد بود.» با این حال او این‌طور ادامه داد که فکر نمی‌کند شیشه‌ای شدن آیفون به زیان سودآوری شرکت کچر تکنولوژی تمام شود چرا که بدنه‌ی شیشه‌ای هم به یک فریم فلزی مستحکم و با دوام احتیاج دارد. ساخت این شاسی نیازمند فناوری‌های پیشرفته‌ی پردازشی است و به نظر نمی‌رسد خیلی ارزان باشد. کچر تکنولوژی با تامین قطعات آلومینیومی آیفون ۶ حسابی پولدار شده بود.

صحبت مدیر عامل کچر تکنولوژی مبنی بر اینکه سال آینده فقط یک مدل آیفون دارای بدنه‌ی تمام شیشه‌ای است می‌تواند معنی جالبی داشته باشد. اینکه اپل، آیفون ۷ را در چند نسخه تولید می‌کند و فقط گران‌ترین مدل آن بدنه‌ی شیشه‌ای دارد. پیشتر خبرهایی راجع به اینکه ممکن است نمایشگر آیفون ۷ فاقد هرگونه قاب باشد شنیده بودیم. در ضمن شایعاتی هم مبنی بر اینکه این گوشی کلید «هوم» (Home) ندارد وجود داشت. یعنی اینکه «تاچ آی‌دی» آن باید به جایی زیر پنل شیشه‌ای منتقل شود. حرف و حدیث درباره‌ی دوربین آن هم که زیاد است. البته دیروز خبری را مبنی بر لو رفتن اولین تصاویر گرافیکی واقعی از آیفون ۷ منتشر کردیم. در این تصاویر گرافیکی هیچ کدام از این ویژگی‌های عجیب و غریب را نمی‌بینیم. در کل به نظر می‌رسد آیفون ۷ یکی از پر شایعه‌ و لو رفته‌ترین آیفون‌های تاریخ باشد! حالا چیزهای خیلی زیادی از آن می‌دانیم. با این حال برای قطعی شدن این شایعات باید صبر کنیم.

همه‌ی آن‌چه درباره‌ی آیفون ۷ می‌دانیم را از این‌جا بخوانید.

منبع: Ubergizmo, Businssinsider

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 201 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:14

به‌طورکلی، در میان مردم عادی و حتی کارشناسان صنعت خودرو، وقتی نام دنا را به زبان می‌آورید، عموما کلماتی مشابه «فیس‌لیفت» (Face Lift) یا همان سمند با طراحی ظاهری جدید به گوشتان می‌خورد؛ اما برخلاف تمام این ذهنیت‌ها، مدیران طراحی ایران‌خودرو، به کلمه‌ی فیس‌لیفت اعتقادی ندارند و بر این باورند که واژه‌هایی از این قبیل در شرکت مذکور رواج نداشته و در نتیجه‌ی همه‌ی این مسائل، دنا یک خودروی جدید به‌حساب می‌آید و یک سمند با طراحی جدید نیست.

خودروی دنا، در اصل پروژه‌ی نه‌چندان تازه‌ی ایران‌خودروست که اولین بار حدود ده سال پیش، با نام NX7 معرفی شد. بعد از سمند و رانا، دنا سومین خودروی ملی از خانواده‌ی بزرگ ایران‌خودرو به‌حساب می‌آید. دنا در بدو ورود، یک تفاوت عمده با دیگر خودرو‌های ملی داشت و آن‌هم قیمتش بود. به‌طوری‌که از مدل‌های مشابه‌اش در همین رده، یعنی سمند یا پژو 405 چیزی حدود 15 تا 20میلیون تومان گران‌تر بود. گفتنی است که در تبلیغات اولیه، پروژه‌ی NX7 قرار بود جایگزین دو خودروی پرطرف‌دار ایران‌خودرو یعنی سمند و پژو 405 شود؛ اما پس از ورود به بازار ایران در سال 91، به دلیل قیمت بالا، تمام نقشه‌های ایران‌خودرو نقش بر آب شد.

dena2

ناموزون اما دوست‌داشتنی

در برخورد اول، وقتی به طراحی ظاهری جلوی دنا نگاه می‌کنیم، با طراحی نسبتا ناموزون و تعداد زیادی خطوط شکسته مواجه می‌شویم که در وهله‌ی اول، نظر هر نوع کاربری را به خود جلب می‌‌کند. اگرچه طراحی دنا هنوز با دیگر خودرو‌های خارجی فاصله‌ی زیادی دارد؛ اما برای شرکتی که تا به امروز سمند! تولید می‌کرده، چندان هم بد به نظر نمی‌رسد. وقتی از کناره‌ها به دنا نگاه می‌کنیم، شبا‌هت‌های زیادی را با خودروی سمند می‌بینیم؛ با این تفاوت که دماغه‌ی دنا کمی کشیده‌تر شده و جا داشت که کمی کوتاه‌تر باشد.

dena3

از سوی دیگر، طراحی دستگیره‌ی درب‌ها تغییر کرده و شبیه خودرو‌های وارداتی شده است؛ اما ابعاد و شکل ظاهری درب‌ها، تفاوتی با سمند ندارند. گفتنی است که در دنا از رینگ‌های 15 اینچی استفاده ‌شده که شاید بهتر بود کمی بزرگ‌تر باشند تا نمای بهتری به قسمت‌های کناری دنا ببخشند. در مورد طراحی قسمت پشتی، نظرات بسیار متفاوت‌اند. بعضی‌ها بر این باورند که سپر و چراغ‌های این خودرو بسیار ساده بوده و از زیبایی خاصی بهره نمی‌برد. از طرفی دیگر، عده‌ای همین سادگی را به همراه چراغ‌های «ال ای دی» (LED) بیشتر می‌پسندند. به‌طورکلی می‌توان گفت که طراحی قسمت‌های جلویی، پشتی و کناری دنا هماهنگی خاصی با یکدیگر نداشته و همین موضوع، این خودرو را به یک محصول با طراحی ناموزون تبدیل کرده است.

کپی از کپی‌کنندگان

شرکت‌های خودروسازی کره‌ای مثل هیوندای و کیا، در طراحی داخلی و خارجی خودروهایشان، گاهی به کپی‌برداری از خودرو‌های اروپایی متهم هستند. با یک نگاه کلی به داخل دنا، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، طراحی داشبورد‌ش است؛ چراکه شکل دریچه‌های هوا، دو خط چوب کناری، صفحه‌نمایش لمسی در وسط و بسیاری موارد جزیی دیگر، همه‌وهمه شما را به یاد طراحی داشبورد خودروی هیوندای سوناتا می‌اندازند؛ درنتیجه طراحی کلی داشبورد دنا، از خودرویی کپی‌ شده که خود تا حدودی کپی‌شده از خودرو‌های اروپایی است.

dena4

یکی از نکات مثبت در مورد طراحی داخلی دنا، تغییرشکل کلی صفحه‌ی کیلومتر‌شمار یا به اصلاح پشت آمپر‌ش است. به‌طوری‌که شباهت زیادی به طراحی خودرو‌های خارجی پیدا کرده و از نظر زیبایی هم، بدون شک از تمام محصولات داخلی، یک سروگردن بالا‌تر است. از سوی دیگر، فضای داخلی و فاصله‌ی بین دو محور دنا، تقریبا با سمند یکسان بوده و فاصله‌ی بین صندلی‌های عقب و جلو، از وضعیت مناسبی بهره‌ می‌برند؛ درنتیجه می‌توان گفت که راحتی سرنشینان، از نکاتی بوده که ایران‌خودرو به هنگام ساخت دنا به آن توجه ویژه‌ای داشته است.

سنگین اما تازه‌نفس

«4 سیلندر‌های تکراری» به‌ نظر واژه‌ی مناسبی برای معرفی اکثر محصولات تولید داخل ایران‌خودروست؛ چراکه بیشتر محصولات این شرکت، از موتور‌های چهارسیلندر خطی با حجم حدودی 1600 تا 1800 سی‌سی و با توان خروجی 95 تا 120 اسب‌‌بخار بهره می‌برند؛ درنتیجه طبق عادت همیشگی، دنا هم از یک موتور چهارسیلندر 16 سوپاپ خطی با حجم 1645 سی‌سی به همراه استاندارد آلايندگي یورو 4 بهره می‌برد که حداکثر توان خروجی‌اش به 114 اسب‌بخار و گشتاور‌ش به 155 نیوتون‌‌متر می‌رسد. این موتور که با نام EF7 شناخته می‌شود؛ پیش‌ازاین روی خودروی سمند سورن هم نصب ‌شده بود. به‌طورکلی، EF7 در مقایسه با دیگر موتور‌های ایران‌خودرو، از طراحی بهینه‌تر (اکونومی)، پیشرفته‌تر و البته کم‌استهلاک‌‌تری بهره می‌برد که همین موضوع باعث شده تا EF7 به یکی از بهترین موتورهای شرکت مذکور تبدیل شود.EF7 صدوچهارده‌اسب‌بخاری، با توجه به وزن خالص دنا که به 1258 کیلوگرم می‌رسد، روی کاغذ کمی ضعیف به نظر می‌رسد؛ اما در آزمون‌های انجام‌شده، دنا توانسته است در 12.03 ثانیه، سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر و حداکثر سرعتش را به 190 کیلومتر بر ساعت برساند؛ درنتیجه با توجه به وزن نسبتا بالای دنا در مقایسه با میزان اسب‌بخار و گشتاور‌ش، عملکرد مطلوبی را از خود نشان داده است. بدون شک وجود یک جعبه‌دنده‌ی 5 سرعته‌ی دستی با ضریب‌های نسبتا کوتاه، در بهبود عملکرد شتاب‌گیری دنا، بی‌تاثیر نیست. از سوی دیگر، با توجه به رنج قیمتی دنا، شاید بهتر بود که این خودرو با یک جعبه‌دنده‌ی خودکار به بازار عرضه می‌شد؛ چراکه درحال‌حاضر، بیشتر خودرو‌های چینی در رنج قیمتی دنا و حتی پایین‌تر، عموما با سیستم انتقال قدرت خودکار به بازار عرضه می‌شوند.

dena5

ایمن‌تر از همیشه

بدون شک یکی از نکات مثبت دنا، طراحی و نحوه‌ی عملکرد سیستم ترمز‌ش است؛ چراکه ترمز‌های این خودرو در هر دو محور عقب و جلو دیسکی بوده و از سامانه‌ی ترمز ضد قفل (ABS) به همراه بوستر MBA بهره می‌برد؛ همچنین این خودرو، به یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین فناوری‌های ترمز روز دنیا، یعنی سامانه‌ی توزیع الکترونیکی نیرو یا همان EBD مجهز است. بهتر است بدانید که در کنار تمام فناوری‌های ذکرشده، در آزمون‌های انجام‌شده، دنا در نحوه‌ی ترمزگیری، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و از همتای نزدیکش یعنی سمند پیشی گرفته است. از سوی دیگر، وجود دو کیسه‌ی هوا برای راننده و سرنشین کناری‌اش به همراه ستون فرمان جمع‌شونده، بر ایمنی دنا افزوده است؛ درنتیجه دنا توانسته است نشان سه‌ستاره‌ی ایمنی را از موسسه‌ی بین‌المللی EuroNcap دریافت کند.

دنا بخریم یا نخریم؟

اگر به دنبال یک خودروی کاملا شهری با استهلاک و مصرف سوخت نسبتا پایین می‌گردید و از سوی دیگر به دنبال هزینه‌ی مصرف پایین و راحتی سرنشین به هنگام رانندگی هستید، بدون شک دنا به‌عنوان یک خودروی داخلی، گزینه‌ی مناسبی برای شما به‌حساب می‌آید؛ اما اگر شتاب، سرعت و طراحی کاملا اسپرت، اولویت اصلی‌تان در خرید ماشین است، شاید بهتر باشد که به دنبال خودرویی با وزن کمتر، توان خروجی بیشتر و البته ضریب دنده‌های کوتاه‌تر برای شتاب‌گیری بهتر باشید. در نظر داشته باشید که همچنان عموم مردم و کارشناسان صنعت خودرو بر این باورند که دنا در مقایسه با قابلیت‌ها و امکاناتش، قیمت نسبتا بالایی دارد؛ درنتیجه به هنگام خرید خودرو، اگر محدودیت بودجه‌ دارید و درمقابل خواستار قابلیت‌ها و امکانات بالا و ویژه‌ای هستید، شاید دنا نتواند گزینه‌ی اول و اصلی خرید شما باشد.

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 228 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:14

گوگل در کنفرانس گوگل I/O امسال اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک، سیستم عامل کروم این شرکت از اپلیکیشن‌های اندروید پشتیبانی می‌کند. بدین معنی که اگر صاحب یک نوت بوک مجهز به سیستم عامل کروم یا همان کروم‌بوک هستید، می‌توانید از طریق آن به پلی‌استور بروید، اپلیکیشن دلخواه خود را دانلود و همان‌جا استفاده کنید.

گوگل در وب‌سایت گوگل I/O این‌طور نوشت: «امروز اعلام می‌کنیم که بهترین تجربه‌ی اپلیکیشن موبایل در جهان-اپلیکیشن‌های اندروید و پلی‌استور- را به بهترین سیستم عامل جهان، یعنی کروم اضافه کرده‌ایم!» در ادامه هم افزوده که مهندسان ما به شما کمک می‌کنند بتوانید اپلیکیشن‌های خود را برای کروم‌بوک‌ها بهینه کنید. به نظر می‌رسد که مخاطب این پیام، سازندگان اپلیکیشن‌ها بوده‌اند.

البته این چیز جدیدی نیست و از قبل هم خبرهایی درباره‌ی آن شنیده بودیم. همین الان هم می‌توان بعضی از اپلیکیشن‌های اندروید را روی سیستم عامل کروم اجرا کرد. ولی با برنامه‌ی جدید گوگل، به یکباره صاحبان کروم‌بوک می‌توانند از هزاران اپلیکیشن موجود در پلی‌استور استفاده کنند. این اتفاق خیلی خوبی برای کل پروژه‌ی کروم‌بوک به حساب می‌آید چرا که می‌تواند اقبال عمومی به خرید این محصول را به طور چشمگیری افزایش دهد. شرکت‌هایی مثل ایسر، سامسونگ و البته خود گوگل با برند پیکسل، تا به حال چند مدل کروم‌بوک وارد بازار کرده‌اند. با این حال مشکل این‌جاست که بیشتر اپلیکیشن‌ها برای گوشی‌ها ساخته شده‌اند و ممکن است خیلی روی کروم‌بوک‌ها خوب کار نکنند. بنابراین گوگل همکاری‌ لازم را با سازندگان اپلیکیشن انجام می‌دهد تا آن‌ها بتوانند اپلیکیشن‌هایی کاملا سازگار با کروم‌بوک بسازند.

وب‌سایت The Verge این قابلیت را با دستگاه «پیکسل ۲» آزمایش کرده و تجربه‌ی کاربری آن را حتی با اپلیکیشن‌های موجود کاملا خرسند کننده دانسته است. در این ویدیو نشان داده شده که چطور تجربه‌ی کاربری با کروم‌بوک، شبیه به یک تبلت اندرویدی می‌شود و به راحتی می‌توان از طریق نمایشگر لمسی دستگاه با اپلیکیشن‌ها کار کرد. باید منتظر بود و دید که آیا با پشتیبانی کروم‌بوک‌ها از اپلیکیشن‌های اندروید، این دستگاه‌ها با اقبال عمومی بهتری نسبت به قبل مواجه می‌شوند یا خیر.

ویدیوی سایت The Verge را می‌توانید در پایین ببینید.

.

منبع: GSM Arena, The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 242 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:14

براساس اطلاعات منتشر شده توسط «اداره‌ی ملی اقیانوسی و جوی» (NOAA) همه‌ی 12 ماه گذشته، گرم‌ترین ماه‌ها در 137 سال اخیر بوده‌اند. یعنی اینکه سابقه نداشته در 137 سال گذشته‌، ماههایی به این گرمی داشته باشیم. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که احتمالا سال 2016، گرم‌ترین سال تاریخ است.

این سازمان روز چهارشنبه داده‌های جدیدی منتشر کرد حاکی از اینکه ماه آوریل هم گرم‌ترین ماه در این سال‌ها بوده و به این ترتیب، 12امین ماه متوالی گرم را رقم زده است. از سال 1880 این اولین باری است که چنین اتفاقی افتاده.

براساس اطلاعات NOAA، در طول ماه آوریل، دمای متوسط جهانی 1.10 درجه‌ی سانتیگراد بیشتر از دمای میانگین در قرن بیستم بوده است. دمای هوا در این دوره، از دمای هوا در آوریل 2010 به اندازه‌ی 0.28 درجه بیشتر بوده است.

به احتمال بسیار زیاد، سال 2016 گرم‌ترین سال تاریخ خواهد بود. بر اساس اطلاعاتی که هفته‌ی گذشته منتشر شد، ماه پیش گرم‌ترین ماهی بود که ناسا و اداره‌ی ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) ثبت کردند. این دوازدهمین سال متوالی است که ماه آوریل گرم‌ترین ماه تاریخ می‌شود.

یکی از عوامل این افزایش دما، پدیده‌ی ال نینیو است که در ماه‌های اخیر بر دمای هوا تاثیر گذاشته. ال نینیو یک چرخه‌ی اقلیمی در اقیانوس آرام است که بر الگوی وضعیت هوا تاثیر جهانی دارد. اما دلیل اصلی افزایش دما، حرارت به دام افتاده ناشی از ده‌ها سال انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

اداره‌ی ملی اقیانوسی و جوی، داده‌های مربوط به دمای هوا در آوریل را روز چهارشنبه اعلام کرد که میانگین دمای جهانی در این ماه 1.1 درجه‌ی سانتیگراد از میانگین دمای جهانی در قرن بیستم بیشتر بود.

داده‌های ناسا و آژانس هواشناسی ژاپن هم نتایج مشابهی را نشان می‌دهد. دلیل این رکورد دمایی در سال 2015 و 2016، گرمایش جهانی بر اثر گازهای گلخانه‌ای منتشر شده توسط انسان است. پدیده‌ی ال‌نینیو را هم باید به آن بیفزاییم. البته بعضی از دانشمندان می‌گویند که گرمایش جهانی بوجود آمده بر اثر انتشار گازهای گلخانه‌ای تاثیر خیلی بیشتری داشته و عمده‌ی تقصیر این ماه‌های گرم را باید متوجه خود انسان بدانیم. به خصوص اینکه در سال‌های 1997 و 1998 هم پدیده‌ی ال‌نینیو رخ داد ولی آن‌قدرها هوا گرم نشد.

گرمای شدید امسال در سراسر جهان اثرات منفی زیادی گذاشته است. مثلا در مناطق قطبی،  پوشش لایه‌های یخی به کمترین حد رسیده است. در ضمن صخره‌های مرجانی هم در حال از بین رفتن هستند. صخره‌های مرجانی حساسیت خیلی زیادی به تغییرات دمای آب دارند. در کانادا هم آتش‌سوزی جنگل‌ها خیلی زودتر از موعد شروع شد و بیش از 2400 ساختمان مسکونی را از بین برد. بنابراین 2016 گرم‌ترین سال تاریخ خواهد بود. پیش از این 2015 گرم‌ترین سال تاریخ بود.

گرمایش جهانی به مشکلی خیلی بزرگ تبدیل شده و سال گذشته سران جهان برای حل این مشکل در پاریس گرد هم آمدند. بد نیست در ادامه چند واقعیت جالب را در این باره بدانید:

  • 13 ماه از 15 ماه خیلی گرم تاریخ، از فوریه‌ی 2015 به بعد رخ داده‌اند.
  • فقط یکی از 15 ماه خیلی گرم تاریخ، قبل از سال 2000 رخ داده‌اند.
  • آوریل 2016 پنجمین ماه متوالی است که متوسط دمای جهانی بیشتر از یک درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

منبع: Scientific American

????? ?????? ???? ???? ??

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 192 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:48

یکی دو ماه پیش خبری درباره‌ی دو گوشی جدید اندرویدی داشتیم که قرار است توسط بلک‌بری ساخته و عرضه شوند. بلک‌بری از چندی پیش برای اینکه بتواند شرایط بدش را بهبود ببخشد، تصمیم گرفته از سیستم عامل اندروید برای ساخت گوشی‌های جدید استفاده کند. اخیرا گفته شده بود که این شرکت در حال کار کردن روی دو گوشی با اسم‌های رمز هامبورگ (Hamburg) و رم (Rome) است.

حالا یکی از این دو گوشی یعنی هامبورگ در بنچمارک GFX ظاهر شده و برخی از مشخصات اصلی‌اش لو رفته‌اند.

این گوشی با تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 615 کار می‌کند و از صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی بهره می‌برد. رم هامبورگ ۳ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی‌اش ۱۲ مگاپیکسلی است. همچنین این گوشی دوربین پشت  ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین جلوی آن ۸ مگاپیکسلی دارد.

شماره مدل این گوشی طبق اطلاعات لورفته STH100-x است و با سیستم‌عامل اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو کار می‌کند. در حال حاضر اطلاعات چندانی از این‌که دقیقا چه زمانی این گوشی عرضه خواهد شد و یا این‌که قیمت آن چقدر خواهد بود، در دسترس نیست.

منبع: GSM Arena

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 218 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:43

بر و بچه‌های وب‌سایت GSM Arena توانسته‌اند به اولین تصاویر از طرح‌های سه‌بعدی آیفون بعدی اپل دست پیدا کنند. طبق گفته‌ی این وب‌سایت، مدل‌های سه‌بعدی آیفون 7 را یک شرکت سازنده‌ی قاب‌های موبایل به دست آن‌ها رسانده است. تصاویری که در پایین می‌بینید، مدل نهایی آیفون 7 است.

همانطور هم که انتظار داشتیم، جک 3.5 میلی‌متری هدفون حذف شده است.

با توجه به اینکه تصاویر زیر را از روی کانسپت‌های فنی آیفون 7 ساخته‌اند، کلیدها، مکان دوربین و تمام قابلیت‌های آیفون 7 به درستی طراحی شده‌اند. البته رنگ‌هایی که می‌بینید نهایی نیستند و ممکن است اپل رنگ‌های دیگری را هم برای آیفون 7 در ذهن داشته باشد. با این حال، وب‌سایت GSM Arena این ادعا را می‌کند که تصاویر زیر، ظاهر نهایی آیفون 7 را نشان می‌دهند.

gsmarena_001

همانطور که می‌بینید، اپل تصمیم گرفته است مکان خطوط آنتن آیفون را عوض کند. لنز دوربین هم کاملا واضح است که به بیرون زده.

این طور که به نظر می‌رسد، اپل از دو اسپیکر برای آیفون 7 استفاده کرده است. در حالی که آیفون 5s دو گریل در پایین‌اش داشت، یکی از آن‌ها میکروفون گوشی بود. اما آیفون 6 و 6s در پایین‌شان فقط یک گریل داشتند. همانطور هم که انتظار داشتیم، جک 3.5 میلی‌متری هدفون حذف شده است.

مثل همیشه، انتظار داریم اپل iPhone 7 و iPhone 7 Plus را تا پایان تابستان رونمایی و عرضه کند.

gsmarena_003gsmarena_002

‌‌‌‌‌‌

منبع: GSM Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 261 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 6:13

Alienware 13 تمام امکانات لپ‌تاپ‌های رده‌بالای این شرکت را در قالب یک بدنه‌ی ۱۳ اینچی جای داده است.

لپ‌تاپ‌های شرکت‌هایی مثل ایسوس، ام‌اس‌آی یا لنوو، به دلیل وجود نمایندگی‌های رسمی و عرضه‌ی فراوان، محبوبیت بالایی در بین کاربران ایرانی دارند. این شرکت‌ها برای هر نوع نیازی، لپ‌تاپ خاصی تولید می‌کنند و قیمت مناسبی هم دارند. اما برندهای لوکسی هم وجود دارند که به‌طور تخصصی، لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای تولید می‌کنند ولی در میان کاربران ایرانی شناخته‌شده نیستند. «ایلینور» (Alienware) که ۱۰ سال پیش توسط «دل» (Dell) خریداری شد، یکی از همین برندها است. ایلینور نزدیک به ۲۰ سال است که به‌طور تخصصی به تولید کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های رده‌بالای مخصوص بازی مشغول است. محصولات این شرکت آمریکایی، به دلیل عدم وجود نمایندگی رسمی، به‌سختی در ایران یافت می‌شود، اما دیجی‌کالا، به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه، توانست میزبان یکی از جذاب‌ترین مدل‌های این شرکت، یعنی Alienware 13 مدل ۲۰۱۵ باشد.

Alienware 13 تمام امکانات لپ‌تاپ‌های رده‌بالای این شرکت را در قالب یک بدنه‌ی ۱۳ اینچی جای داده است. اگر از پردازنده‌ی ولتاژ پایین‌اش بگذریم، سایر مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه از ۱۶ گیگابایت RAM گرفته تا کارت گرافیک GTX 960 و حافظه‌ی SSD، اکثر نیازهای گیمرهای امروزی را پوشش می‌دهند. متاسفانه Alienware 13 درایو نوری ندارد ولی تمامی درگاه‌های لازم، برای ارتباط با دستگاه‌های مختلف بر روی لبه‌های‌اش تعبیه شده است. اگر قصد دارید یک لپ‌تاپ مخصوص بازی کوچک، قدرتمند و با امکانات کامل بخرید و به دنبال برندهای خاص هستید، حتما نگاهی به Alienware 13 بیندازید، البته باید بهای اضافه‌ی اعلا بودن و برند شرکت Alienware را هم بپردازید.

با دیجی‌کالا مگ در نقد و بررسی Dell Alienware 13 همراه شوید.

Alienware 13

طراحی و ساخت؛ همه‌ی آنچه از یک Alienware انتظار دارید

باریکی و سبکی در زبان طراحی Alienware جایی ندارند.

طراحان Alienware، زحمت زیادی برای ساخت مدل Alienware 13 نکشیده‌اند؛ احتمالا فقط به فتوشاپ رفته‌اند، فایل مربوط به مدل‌های Alienware 18 یا Alienware 17 را باز و ابعادش را چند ده درصدی کوچک کرده‌اند. این موضوع اتفاق خوبی است؛ لپ‌تاپ‌های ایلینور با اینکه ضخیم و سنگین‌اند، ولی طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالایی دارند. وقتی در مورد یک لپ‌تاپ ۱۳ اینچی صحبت می‌کنیم، احتمالا انتظار یک دستگاه نهایتا یک و نیم کیلوگرمی با ضخامت ۲ سانتی‌متر دارید ولی این موضوع در فرهنگ سازمانی ایلینور جایی ندارد. Alienware 13 ابعادی مشابه یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی دارد و انتظار تجربه‌ی مک‌بوک ایر را نداشته باشید.

Alienware 13

بدنه‌ی Alienware 13 از نوعی پلاستیک تقویت شده توسط فیبرکربن ساخته شده که طبق ادعای شرکت سازنده، یک از مواد اولیه‌ی اصلی در صنعت هوافضا است. این ماده، سبک‌تر و مقاوم‌تر از فلزات مرسوم است و یکی از دلایل قیمت زیاد Alienware 13 را توجیه می‌کند.

Alienware 13

فضای اطراف کیبورد هم  روکشی از جنش لاستیک دارد که متاسفانه اثرانگشت را به‌راحتی نشان می‌دهد. احتمالا، چند ماهی پس از کار کردن با این لپ‌تاپ، فضای اطراف کیبوردتان، منظره‌ی جالبی نخواهد داشت.

سرعت و عملکرد؛ تفاوت ظاهر و باطن

عملکرد Alienware 13 هیچ شباهتی به مدل‌های پرچم‌دار این شرکت ندارد.

برخلاف ظاهر Alienware 13، عملکردش هیچ شباهتی به مدل‌های پرچم‌دار این شرکت ندارد؛ ایلینور برای لپ‌تاپ کوچک‌اش، پردازنده‌ای کم‌مصرف و دو هسته‌ای در نظر گرفته که چندان مناسب اجرای بازی‌های سنگین نیست. درحالی‌که کارت گرافیک GTX 960M برای اجرای روان بازی‌های سنگینی مثل The Witcher 3 یا Crysis 3 مناسب است، ولی پردازنده‌ی کم‌مصرف 5500U، یک گلوگاه محسوب می‌شود. قدرت پایین این پردازنده در مقایسه با سایر قطعات دستگاه باعث می‌شود تا Alienware 13 نتواند پتانسیل واقعی‌اش را داشته باشد. پس باید انتظار اجرای بازی‌های جدید را با تنظیمات گرافیکی میانی (Medium) داشته و قید رزولوشن Full HD را هم بزنید.

Alienware 13

اما در نیمه‌ی پر لیوان، این پردازنده کم‌مصرف باعث شده تا شارژدهی Alienware 13 یک سر و گردن بیش‌تر از لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی دیگر باشد. به‌طور متوسط می‌توانید تا دو ساعت مداوم بازی یا تا ۶ ساعت اینترنت گردی کنید که تقریبا دو برابر لپ‌تاپی مثل لنوو Y700 است.

حافظه‌ی داخلی این دستگاه با اینکه SSD است و سرعت به‌مراتب بیش‌تری در مقایسه با حافظه‌های سنتی یا به‌اصطلاح «دیسک سخت» دارد، ولی به ۲۵۶ گیگابایت محدود شده. به‌علاوه، از این مقدار، چند ده گیگابایتی توسط ویندوز ۸ و برنامه‌ی پیش‌فرض اشغال شده‌اند. بنابراین نمی‌توانید بازی‌های زیادی روی این لپ‌تاپ به‌صورت همزمان نگه دارید. اگر هم قصد دارید تا از لپ‌تاپ‌تان برای جمع‌آوری آرشیو فیلم و موسیقی استفاده کنید، به فکر خرید یک هارد اکسترنال باشید. به‌علاوه، Alienware 13 فاقد هرگونه درایو نوری است و برای نصب بازی‌ها و برنامه‌های‌تان، باید یک درایو نوری اکسترنال هم تهیه کنید.

کیبورد و صفحه‌نمایش؛ پالت نقاشی

پس از عملکرد سخت‌افزاری، موارد دیگری که برای گیمرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، کیبورد و صفحه‌نمایش لپ‌تاپ است؛ دو موردی که از نقاط قوت ایلینور ۱۳ اینچی به‌حساب می‌آیند. کیبورد دستگاه از چیدمان سنتی استفاده می‌کنند، یعنی فاصله‌ای بین کلیدها وجود ندارد. تایپ کردن با این کلیدهای بزرگ لذت‌بخش است و حتی اگر می‌خواهید از لپ‌تاپ مخصوص بازی‌تان برای انجام پروژه‌های دانشگاهی یا وبلاگ نویسی هم استفاده کنید، Alienware 13 ناامیدتان نمی‌کند.

Alienware 13

مهم نیست که به فضای مرده‌ی Fallout 4 یا جنگل‌های سرسبز FarCry 4 نگاه می‌کنید، صفحه‌نمایش Alienware 13، فوق‌العاده است.

به‌صورت پیش‌فرض، برنامه‌ای با نام AlienFX در ویندوز دستگاه وجود دارد که از طریق‌اش می‌توانید رنگ و تقسیم‌بندی نور پس‌زمینه‌ی کیبورد و سایر قسمت‌های دستگاه را تغییر دهید. اگر از کاربرد اصلی نور پس‌زمینه به‌عنوان ابزاری برای تایپ کردن بهتر در شب بگذریم، این موضوع که بتوانید کیبوردتان را در ۴ قسمت و با رنگ‌های دلخواه مزین کنید، خودش یکی از لذت‌های کار با Alienware 13 است.

صفحه‌نمایش Full HD ایلینور ۱۳ از فناوری IPS استفاده می‌کند؛ همان فناوری معروفی که در نمایشگر گوشی‌های آیفون هم وجود دارد. این فناوری زوایای دید را بهبود می‌بخشد و رنگ‌ها را طبیعی‌تر جلوه می‌دهد. به این مجموعه، یک روکش مات برای جلوگیری از انعکاس‌های مزاحم هم که اضافه کنید، با یکی از بهترین نمایشگرهای لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی مواجه خواهید شد. مهم نیست که به فضای مرده‌ی Fallout 4 یا جنگل‌های سرسبز FarCry 4 نگاه می‌کنید، رنگ‌ها در صفحه‌نمایش Alienware 13، طبیعی و چشم‌نواز است.

Alienware 13

برای همراهی صوتی هم، ایلینور از شرکت آمریکایی Klipsch کمک گرفته تا بتواند بلندگوهای باکیفیتی را در لپ‌تاپ جدیدش قرار دهد. با وجود اینکه سیستم صوتی Alienware 13 صدای بلند و رسایی تولید می‌کند ولی معمولا گیمرها از هدفون استفاده می‌کنند و اهمیت زیادی به بلندگوهای لپ‌تاپ‌شان نمی‌دهند. البته واقعا هم پیشنهاد می‌کنیم که از هدفون استفاده کنید چون ایلینور ۱۳ سیستم خنک‌کننده‌ی پرسروصدایی دارد.

درگاه‌ها و تقویت‌کننده‌ی گرافیکی؛ لپ‌تاپ بودن کافی نیست

ایلینور ۱۳ با وجود جثه‌ی کوچک‌اش، اکثر درگاه‌های لازم برای ارتباط با دستگاه‌های دیگر را دارد؛ علاوه بر پورت‌های رایج مثل USB 3.0، شبکه‌ی LAN و HDMI، درگاه دیگری پشت دستگاه قرار دارد که برای وصل کردن ایلینور ۱۳ به لازمه‌ی جانبی Graphics Amplifier استفاده می‌شود.

Alienware 13

تقویت‌کننده‌ی گرافیکی چیست؟

Graphics Amplifier یک تقویت‌کننده‌ی گرافیکی مخصوص لپ‌تاپ Alienware 13 است که درون‌اش یک کارت گرافیک رده‌بالای مخصوص کامپیوترهای رومیزی یعنی GTX 980 قرار دارد. هنگامی‌که این تقویت‌کننده را به لپ‌تاپ متصل می‌کنید، کارت گرافیک داخل دستگاه غیرفعال و از کارت داخل این سیستم استفاده می‌شود. این پروسه، قدرت پردازش دستگاه در بازی‌های رایانه‌ای را تا ۱۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

جمع بندی؛ برای گیمرهای خاص

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ جمع و جور برای بازی هستید، انتخاب‌های بهتری هم وجود دارند.

بازار هدف Alienware 13 بسیار محدود است. اکثر گیمرهای کامپیوترهای شخصی ترجیح می‌دهند که از کامپیوترهای رومیزی با مانیتورهای بزرگ استفاده کنند. حتی آن‌هایی هم که به سمت لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی می‌آیند، به دنبال نمایشگرهای ۱۷ یا حداقل ۱۵ اینچی هستند. حتی کسانی هم که به دنبال لپ‌تاپ‌های باریک و سبک مخصوص بازی باشند، به سراغ مدل‌هایی مثل HP Omen می‌روند. اما ایلینور معتقد است که بازی کردن با صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی هم طرفداران خاص خودش را دارد.

Alienware 13

Alienware 13 امکانات خوبی را در قالب یک دستگاه مخصوص بازی کوچک و جمع‌وجور ارائه می‌دهد. از طراحی و کیفیت ساخت نمادین Alienware گرفته، تا صفحه‌نمایش، کیبورد و شارژدهی عالی، Alienware 13 یک لپ‌تاپ اعلا و خاص است که طرفداران خاص خودش را هم دارد. ولی اگر صرفا به دنبال یک لپ‌تاپ باریک و سبک مخصوص بازی هستید، انتخاب‌های بهتری با سخت‌افزار قوی‌تری هم وجود دارند.

Pros

  • بدنه‌ی کوچک، سبک و زیبا با کیفیت ساخت عالی
  • کیبورد عالی با نور پس‌زمینه‌ی قابل تنظیم
  • شارژدهی زیاد باتری در مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی
  • صفحه‌نمایش باکیفیت با روکش مات جهت جلوگیری از انعکاس نور

Cons

  • پردازنده‌ی ضعیف
  • سیستم‌خنک‌کننده‌ی پرسروصدا
  • اثرانگشت روی بدنه به‌راحتی می‌ماند
  • فاقد درایو نوری

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 518 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:50

احتمالا بزودی قرار است شاهد رونمایی سری گوشی‌های جدید Galaxy C از سوی سامسونگ باشیم. دو گوشی اول این سری هم Galaxy C5 و Galaxy C7 نام‌گذاری شده‌اند و احتمالا تا پایان هفته‌ی آینده رسما معرفی خواهند شد. هر دوی این گوشی‌ها بدنه‌ای فلزی دارند و به همراه اندروید 6.0 عرضه می‌شوند. اخیرا تصاویر جدیدی از مدل C5 این سری گوشی‌ها به بیرون درز کرده‌اند.

پردازنده‌ای که در Galaxy C5 قرار داده شده، اسنپ‌دراگون 617 است.

سازمان TENAA در چین اطلاعات و تصاویر گوشی Galaxy C5 را در پایگاه داده‌اش ثبت کرده است. اطلاعات منتشر شده، همان مشخصاتی هستند که قبلا شنیده بودیم.

طبق اطلاعات منتشر شده، گوشی جدید سامسونگ در ابعاد 145 در 72 درر 6.7 میلی‌متر ساخته شده است و 153 گرم وزن دارد. این گوشی یک صفحه نمایش 5.2 اینچی AMOLED با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل دارد. مقدار حافظه‌ی اصلی (RAM) این گوشی هم چهار گیگابایت است.

پردازنده‌ای که در Galaxy C5 قرار داده شده، اسنپ‌دراگون 617 است. این گوشی یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دارد. این گوشی در دو مدل 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود و کارت حافظه‌ی microSD هم می‌خورد.

در حال حاضر، نمی‌دانیم که آیا سامسونگ قرار است Galaxy C5 را در تمام دنیا عرضه کند یا نه، اما تا رونمایی رسمی این گوشی صبر می‌کنیم.

Samsung-Galaxy-C5-model-number-SM-C5000 (1)Samsung-Galaxy-C5-model-number-SM-C5000 (2)Samsung-Galaxy-C5-model-number-SM-C5000 (3)Samsung-Galaxy-C5-model-number-SM-C5000

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Phone Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 218 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:35

روز گذشته در کنفرانس Google I/O 2016 با آخرین اپلیکیشن‌های ارتباطی گوگل – Allo و Duo – آشنا شدیم. Allo که با دستیار گوگل هم هماهنگ شده در زمره یکی از ابزارهای پیام رسان نسل آینده قرار می‌گیرد. Duo هم یک اپلیکیشن چت ویدیویی است که قابلیت Knock Knock‌ را عرضه می‌کند. قابلیتی که بوسیله آن می‌توانید قبل از پاسخ به تماس، یک پیش‌نمایش  ویدیویی از طرف شخص تماس گیرنده ببینید و تصمیم بگیرید به تماس مذکور پاسخ دهید یا نه.

گوگل تا امروز راه درازی را در عرضه اپلیکیشن‌های ارتباطی طی کرده است. از ایمیل‌های ساده گرفته تا اپ‌های پیام‌رسان هوشمند امروزی. در ادامه نگاهی به این اپلیکیشن‌ها میاندازیم:

‌‌‌‌‌‌

جی‌میل (Gmail)

شاید به نظر اشتباه برسد که یک سرویس ارسال میل را در کنار سرویس‌های پیام‌رسان مدرن قرار دهیم اما جی‌میل یکی از خدمات اصلی گوگل بود که می‌توانست کاربران را به هم ارتباط بدهد.

Gmail

در حالی که امروزه داشتن یک اکانت گوگل اتفاق بسیار معمولی تلقی می‌شود اما باید سال 2004 را هم به یاد آوریم، زمانی که جی‌میل سعی می‌کرد متقاعدمان کند به چه دلیل لازم است از یک کاربر ناشناس تبدیل به یک کاربر با هویت واقعی شویم. در عین حال این سرویس علاوه بر در اختیار قرار دادن امکان ارتباط میان کاربران، امکان استفاده از فایل‌های چندرسانه‌ای را هم فراهم کرده بود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

گوگل تاک (Google Talk)

گرچه برخی از افراد با استفاده از جی‌میل با هم گفتگو می‌کردند اما نیاز به یک سرویس پیام‌رسان که امکان ارتباط لحظه‌ای کاربران را فراهم کند هم به شدت حس می‌شد. طولی نکشید تا سرویس گوگل تاک پدید آمد.

Google-Talk

از همان آغاز و شروع کار این سرویس در سال 2005، سر و کله گوگل تاک در باقی سرویس‌های گوگل هم پیدا شد. این سرویس به کاربران امکان ارتباط بیشتر و لحظه‌ای را داد. در طول زمان امکان‌های دیگری مثل پشتیبانی از چت آفلاین و قابلیت‌های صوتی و تصویری هم به این سرویس اضافه شد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

گوگل پلاس مسنجر (Google+ Messenger)

شاید تا امروز هیچ سرویسی مثل گوگل‌پلاس واکنش‌های شدید کاربران را برنیانگیخته باشد در واکنش به این سرویس احتمالا شما هم جز یکی از این دو دسته بوده اید: دسته اول؛ کسانی که از ساختار گوگل‌پلاس و حلقه‌های دوستان در آن خوش‌شان آمد و انگیزه لازم برای ترک شبکه‌های اجتماعی رقیب مثل فیسبوک را یافتند. دسته دوم، کسانی که گوگل‌پلاس را یک تلاش ناموفق ارزیابی کردند که سعی داشت کاربران وفادار به سرویس گوگل را مجبور کند از یک شبکه اجتماعی بی خاصیت استفاده کنند.

Google-Messenger

به هر حال گوگل‌پلاس یک سرویس مسنجر هم داشت که به کاربران این سرویس امکان می‌داد به سادگی با هم در ارتباط باشند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

گوگل هنگ‌آوتس (Google Hangouts)

هنگ‌آوتس کار خود را به عنوان بخشی از پیام‌رسان ویدیویی گوگل‌پلاس آغاز کرد. اما با مشخص شدن این نکته که تعداد سرویس‌های پیام‌رسان گوگل دارد سر به فلک می‌کشد، هنگ‌آوتس جایگزین سرویس‌های دیگر شد. با بسته شدن گوگل‌ تاک، این شرکت هنگ‌آوتس را به عنوان یک جانشین مطرح کرد. از طرفی با پشتیبانی ارسال مسیج‌های گروهی، هنگ‌آوتس جایگزین گوگل مسنجر هم تلقی می‌شد.

Google-Hangouts

امکان مکالمات گروهی به قابلیت‌های ویدیویی هنگ‌آوتس هم بسط داده شد و با استفاده از آن امکان گفتگوی چهره به چهره با پخش آنلاین و زنده برای آنها ایجاد شد. به نظر می‌رسید بلاخره هنگ‌آوتس پلتفرم‌های ارتباطی گوگل را یکپارچه کرده باشد اما معرفی روز گذشته Allo و Duo این فرضیه را رد کرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

گوگل ویس (Google Voice)

این سرویس در ابتدا GrandCentral نام داشت، گوگل این سرویس تلفنی را در سال 2007 خرید و مدتی بعد نام آن را Google Voice گذاشت. با این سرویس قادر بودید با یک دستگاه از چندین خط تلفن استفاده کنید.

Google-Voice

Google Voice به عنوان یک سرویس پیام‌رسان به شدت بر پیام کوتاه متکی بود اما مزایایی هم داشت از جمله اینکه باعث کاهش قابل توجه هزینه کاربران می‌شد. این سرویس هنوز هم به حیات خود ادامه می‌دهد، البته از طریق اپلیکیشنی که به ندرت بروزرسانی می‌شود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

مسنجر (Messenger)

اگر یک اپ باشد که رویکرد متناقض گوگل نسبت به اپ‌های پیام‌رسان را نشان دهد، آن اپلیکیشن، اپ «مسنجر» است. اپلیکیشن اختصاصی پیام‌های کوتاه و پیام‌های چندرسانه‌ای برای اندروید. اندروید از این اپ برای ارسال پیام‌های کوتاه و چندرسانه‌ای‌اش استفاده می‌کرد اما با عرضه نسخه کیت‌کت، این شرکت برای رفع این نیاز از هنگ‌آوتس بهره گرفت. هنگ‌آوتس تا مدتی همه این سرویس‌ها را در خود ادغام کرد اما مدتی بعد دوباره سر و کله مسنجر پیدا شد. ظاهرا گوگل به این نتیجه رسیده بود ادغام همه این سرویس‌ها چندان حرکت هوشمندانه‌ای نیست.

Messenger

حال خبر آمدن الو و شیوه‌ای که از طریق آن می‌توانید با دوستان‌تان تماس بگیرید باعث شده خیلی‌ها از سرنوشت احتمالی مسنجر بپرسند. چندان روشن نیست که گوگل چه برنامه‌ای برای این اپ دارد.

منبع: PhoneArena

‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 253 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:35

بر و بچه‌های وب‌سایت GSM Arena توانسته‌اند به اولین تصاویر از طرح‌های سه‌بعدی آیفون بعدی اپل دست پیدا کنند. طبق گفته‌ی این وب‌سایت، مدل‌های سه‌بعدی آیفون 7 را یک شرکت سازنده‌ی قاب‌های موبایل به دست آن‌ها رسانده است. تصاویری که در پایین می‌بینید، مدل نهایی آیفون 7 است.

همانطور هم که انتظار داشتیم، جک 3.5 میلی‌متری هدفون حذف شده است.

با توجه به اینکه تصاویر زیر را از روی کانسپت‌های فنی آیفون 7 ساخته‌اند، کلیدها، مکان دوربین و تمام قابلیت‌های آیفون 7 به درستی طراحی شده‌اند. البته رنگ‌هایی که می‌بینید نهایی نیستند و ممکن است اپل رنگ‌های دیگری را هم برای آیفون 7 در ذهن داشته باشد. با این حال، وب‌سایت GSM Arena این ادعا را می‌کند که تصاویر زیر، ظاهر نهایی آیفون 7 را نشان می‌دهند.

gsmarena_001

همانطور که می‌بینید، اپل تصمیم گرفته است مکان خطوط آنتن آیفون را عوض کند. لنز دوربین هم کاملا واضح است که به بیرون زده.

این طور که به نظر می‌رسد، اپل از دو اسپیکر برای آیفون 7 استفاده کرده است. در حالی که آیفون 5s دو گریل در پایین‌اش داشت، یکی از آن‌ها میکروفون گوشی بود. اما آیفون 6 و 6s در پایین‌شان فقط یک گریل داشتند. همانطور هم که انتظار داشتیم، جک 3.5 میلی‌متری هدفون حذف شده است.

مثل همیشه، انتظار داریم اپل iPhone 7 و iPhone 7 Plus را تا پایان تابستان رونمایی و عرضه کند.

gsmarena_003gsmarena_002

‌‌‌‌‌‌

منبع: GSM Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 185 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:35

طبق شایعه‌ی جدیدی که دیروز منتشر شده، اپل ساخت مدل بعدی آیفون را به سه شرکت سازنده‌ی مختلف سپرده است. این طور که به نظر می‌رسد، شرکت‌های فاکس‌کان، پگاترون و ریستون قرار است آیفون 7 را برای اپل تولید کنند.

این طور که به نظر می‌رسد، اپل تغییرات بزرگ آیفون را برای سال 2017 در نظر گرفته است.

از بین این سه شرکت، دو شرکت پگاترون (Pegatron) و فاکس‌کان (Foxconn) قرار است که مدل معمولی آیفون 7 را بسازند. مدل Plus هم توسط ریستون (Wriston) و فاکس‌کان ساخته خواهد شد. طبق خبر منتشر شده، این سه کارخانه، توزیع آیفون‌های تولید شده‌شان را قرار است در پایان سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، شروع کنند؛ یعنی دقیقا همزمان با رونمایی از آیفون جدید اپل در پایان تابستان.

تحلیل‌گران صنعت موبایل پیش‌بینی می‌کنند آیفون 7 قابلیت جدید و جذابی نداشته باشد. فعلا فقط می‌دانیم که iPhone 7 Plus قرار است پشت‌اش دو لنز دوربین داشته باشد. قابلیت زوم اپتیکال هم در این گوشی وجود خواهد داشت. سری گوشی‌های آیفون 7 هم‌چنین احتمالا جک 3.5 میلی‌متری هدفون ندارند. از سوی دیگر، شنیده‌ایم که ظاهر آیفون 7 کم و بیش شبیه به آیفون 6 است.

این طور که به نظر می‌رسد، اپل تغییرات بزرگ آیفون را برای سال 2017 در نظر گرفته است. سال آینده‌ی میلادی، دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون است، در نتیجه اپل قابلیت‌های بزرگ آیفون بعدی را برای سال آینده در نظر گرفته است؛ طوری که امسال شاهد عرضه‌ی آیفون 7 هستیم؛ سال آینده هم خبری از آیفون 7s نخواهد بود و به جای آن، اپل آیفون 8 را عرضه خواهد کرد.

منبع: Phone Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 216 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:30

کمتر پیش می‌آید که دوقلوهای همسان در مقایسه با افراد عادی به دلایل غیرمنتظره در جوانی جان‌شان را از دست بدهند؛ شاید چون بین آنها یک نوع پیوند اجتماعی پایدار برقرار است.

«دیوید شارو» (David Sharrow) و «جیمز اندرسون» از دانشگاه واشنگتن داده‌های مربوط به دوقلوهای دانمارکی را که بین سال‌های 1870 تا 1900 متولد شده بودند، بررسی کرد. آنها سرنوشت این دوقلوها را با عموم مردم در آن زمان مقایسه کردند و متوجه پدیده‌ای به نام «اثر محافظتی دوقلوها» (twin protective effect) شدند. ظاهرا این پدیده باعث می‌شود که طول عمر دوقلوها نسبت به افراد عادی بیشتر باشد.

این محققان مشاهده کردند که تا سن 60 سالگی احتمال اینکه دوقلوها به دلایل غیرقابل پیش‌بینی بمیرند، در مقایسه با دیگران کمتر است. اما در سنین بالاتر، عوامل ژنتیکی در تعیین نحوه‌ی مرگ یک فرد اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. شارو می‌گوید: «این تاثیر واقعا قدرتمند به نظر می‌رسد،». به عنوان مثال، تعداد زن‌های دوقلویی که تا دهه‌ی 60 زنده ماندند در مقایسه با میانگین زنان 10 درصد بیشتر است.

او معتقد است این موضوع در رابطه‌ی بین دوقلوها ریشه دارد. این رابطه احتمال بقای یک فرد را افزایش می‌دهد چون آنها مدام از قل‌شان حمایت‌های مادی و عاطفی دریافت می‌کنند.

ظاهرا دوقلوهای همسان هم نسبت به غیرهمسان بیشتر از اثر محافظتی نفع می‌برند. شاید علت این موضوع این باشد که پیوند آنها عمیق‌تر است. شارو می‌گوید: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد دوقلوهای همسان در مقایسه با غیرهمسان به هم نزدیک‌تر هستند.»

دوقلوهای همسان مرد از همه بیشتر تحت محافظت قل‌شان هستند. بر خلاف دوقلوهای زن، آنها کمتر تسلیم بیماری‌های مزمن می‌شوند. شارو فکر می‌کند شاید علت این موضوع این باشد که مردان چون به طور کلی سبک زندگی ناسالم‌تری دارند و سیگار می‌کشند، بنابراین یک پیوند اجتماعی قوی به آنها کمک می کند که عادت‌های بدشان را کنار بگذارند.

مطالعات دیگر نشان داده‌اند که افراد متاهل یا کسانی که دوستان بیشتری دارند، سالم‌تر زندگی می‌کنند. عده‌ای معتقدند علت این موضوع این است که افراد سالم بیشتر به دنبال پیدا کردن شریک زندگی و گسترش روابط اجتماعی‌شان هستند. اما در مورد دوقلوها این‌طور نیست، آنها صرفه‌نظر از سلامت جسمی‌شان، به خاطر دوقلو بودن زندگی سالم‌تری دارند.

«نوریکو کیبل» (Noriko Cable) از دانشگاه لندن می‌گوید: «شواهد زیادی وجود دارد که تاثیرات سودمند تعاملات اجتماعی بر سلامت انسان را نشان می‌دهند. حتی در خواهر برادرهای غیر دوقلو هم مشاهده شده که روابط اجتماعی میان آنها، سلامت جسمی و روحی‌شان را افزایش می‌دهد.»

اما کیبل می‌گوید شاید دلایل دیگری هم برای بیشتر زنده ماندن دوقلوها وجود داشته باشد. او گفته: «دوقلوها معمولا نارس به دنیا می‌آیند.» به همین دلیل، در روزهای اولیه‌ی زندگی‌شان، مشکلات جسمی مختلفی دارند. بنابراین، آنهایی که می‌توانند از این مرحله عبور کنند و زنده بمانند، حتما به طور ژنتیکی بدن‌های مقاوم‌تری دارند. شاید هم آنها والدین ثروتمندی داشتند یا سبک زندگی‌شان مرفه‌تر بوده که به نوبه‌ی خود در افزایش طول عمر تاثیر دارد.

منبع: New Scientist

????? ?????? ???? ???? ??<

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 249 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:30

«رشید ابوعیده» از بازی‌سازان مستقل فلسطینی است. ابوعیده اخیرا بازی جدیدی به اسم «لیلا و سایه‌های جنگ» ساخته و آن را روی فروشگاه‌های اپل و گوگل عرضه کرده است. با این حال، ظاهرا اپل از این موضوع خوشحال نیست. این طور که به‌نظر می‌رسد، اپل به ابوعیده اجازه‌ی انتشار بازی‌اش را در دسته‌ی بازی‌های اپل استور نداده است.

اپل شرکتی است که ماه‌ها در مقابل خواسته‌های FBI ایستادگی کرد و به صراحت گفت که حقوق کاربران‌‌اش، از خواسته‌های دولت آمریکا مهم‌تر هستند.

بازی لیلا و سایه‌های جنگ دیروز روی گوگل پلی‌استور عرضه شد، اما در حال حاضر نمی‌توان این بازی را روی فروشگاه اپل پیدا کرد. طبق گفته‌ی ابوعیده، او تنها در صورتی می‌تواند بازی‌اش را روی اپ‌استور عرضه کند که هرگونه ارجاعی به «بازی بودن» از توضحیات آن حذف شود.

ابوعیده نه تنها اجازه ندارد بازی‌اش را در دسته‌ی «بازی‌ها»ی اپل‌استور منتشر کند، بلکه متن توضیحات آن هم نباید حرفی از بازی بودن لیلا و سایه‌های جنگ بزند. اپل به ابوعیده گفته که اگر می‌خواهد، می‌تواند بازی‌اش را در دسته‌ی اپ‌های «اخبار» منتشر کند.

Layla-1 (3)

این مطلب را هم بخوانید: همه‌ی آن‌چه درباره‌ی مناقشه‌ی اپل و FBI باید بدانید

حتی گوگل پلی‌استور هم که اجازه‌ی انتشار بازی را به ابوعیده داده، رده‌بندی سنی 17 سال به بالا را برای این بازی انتخاب کرده است. همین موضوع هم می‌تواند مانع از دیده شدن لیلا و سایه‌های جنگ بشود.

بازی‌ای که ابوعیده ساخته، درباره‌ی دختری است که در منطقه‌ی نوار غزه زندگی می‌کند. لیلا و سایه‌های جنگ موفق به کسب جایزه‌ی «بهترین طراحی بصری» در بخش بازی‌های مستقل کنفرانس Reboot Develop 2016 هم شده است.

Layla-1 (1)

این مطلب را هم بخوانید: محتوای نامناسب بازی‌ها از فیلتر اپل رد نمی‌شود

اپل شرکتی است که ماه‌ها در مقابل خواسته‌های FBI ایستادگی کرد و به صراحت گفت که حقوق کاربران‌‌اش، از خواسته‌های دولت آمریکا مهم‌تر هستند. با این حال، این شرکت هم زمانی که موضوعات سیاسی به میان می‌آید، همه چیز را فراموش می‌کند و در مواردی این چنینی حتی روی تطراحان و تولیدکننده‌ی بازی‌ها فشار وارد می‌کند. تصورش را بکنید، در حال حاضر هزاران بازی و اپ در اپ‌استور پیدا می‌شوند که در آن‌ها باید درنقش سربازان کشورهای ابر قدرت به کشورهای دیگر حمله کنید و در اکثر آن‌ها تروریست‌ها را از بین ببرید.

این برای اولین بار هم نیست که اپل از عرضه‌ی یک بازی روی فروشگاه‌اش جلوگیری می‌کند. این شرکت همین چند وقت پیش بازی The Binding of Isaac را برای عرضه‌ روی اپ‌استور نامناسب معرفی کرد و مانع از عرضه‌ی آن شد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Gamasutra

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 208 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:30

رقابت بر سر بهترین گوشی هوشمند بازار آن‌قدر شدید و سخت شده که صرفا خوب بودن و برطرف کردن نیازهای کاربران، نمی‌تواند محصولی را برنده‌ی این کارزار کند. گذشته به‌خوبی نشان می‌دهد، گوشی‌هایی که از امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد بهتری برخوردار بودند، بخت بیش‌تری برای تبدیل‌ شدن به برترین گوشی‌ها را داشتند. در یکی دو سال گذشته، شرکت HTC شرایط خوب و ایده‌آلی با پرچم‌داران‌اش نداشته و نتوانسته با گوشی‌های One M8 و One M9 مثل One M7 نگاه تعداد زیادی از کاربران را به خودش جلب کند. حالا این شرکت تایوانی امید دارد تا با بهترین گوشی امسال خودش یعنی HTC 10 دوباره در کانون توجه قرار بگیرد و جدیدترین محصول‌اش را به بهترین همراه کاربران تبدیل کند.

مثل گذشته، HTC در پرچم‌دار امسال‌اش جانب احتیاط را رعایت کرده و تلاش کرده تا صرفا گوشی‌ای تولید کند که از هر نظر خوب و کامل باشد. برخلاف برخی سازندگان، HTC دنبال ساخت محصولی «فراتر از گوشی» نبوده و نخواسته یا نتوانسته نحوه‌ی تعامل کاربران با گوشی‌های هوشمند را تغییر زیادی بدهد.

شرکت HTC در نحوه‌ی نام‌گذاری جدیدترین پرچم‌دارش، کمی تغییر ایجاد کرده و پسوندهای «One» و «M» که پیش‌ از این شاهدشان بودیم را حذف کرده است. از روی نام‌گذاری این گوشی، می‌توان متوجه شد که HTC سادگی را سرلوحه‌ی کار خودش قرار داده است. بنابراین خیلی راحت می‌توانیم بگوییم که نام پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ اچ‌تی‌سی، 10 است!

در ادامه با نقد و بررسی ویدیویی HTC 10 در دیجی‌کالا همراه باشید.

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 378 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:30

تامین و ایجاد نور مناسب در محل زندگی و کار همواره یکی از مسائل مهم بوده‌است. استفاده از وسایلی با بیشترین بازدهی و طول عمر و کمترین مصرف انرژی، فاکتورهای مهم خرید یک وسیله‌ی تامین کننده‌ی نور هستند. علاوه‌ بر این، امروزه فناوری و شکل ظاهری هم مورد توجه است. در چند سال اخیر تولیدکنندگان روشنایی، محصولات گوناگونی را تولید کرده‌اند که علاوه بر ایجاد نور مناسب، ظاهری زیبا نیز دارند. هم‌زمان با پیشرفت فناوری‌های مختلف، گجت‌های روشنایی هم از قافله عقب نمانده‌اند و ما با لامپ‌هایی سروکار داریم که موسیقی پخش می‌کنند و از طریق موبایل خاموش و روشن می‌‌شوند. رسته‌ی لوازم نور و روشنایی موجود در سایت دیجی‌کالا شامل گستره‌ی متنوعی از هر وسیله‌ای است که نور مورد نظر شما را تامین می‌‌کند. در یک دسته‌بندی کلی، لوازم نور و روشنایی را بر اساس تکنولوژی به‌کار رفته در آن‌ها می‌توان به انواع LED، LED COB، LED SMD، فیلامنتی LED، لامپ هوشمند و کم مصرف و براساس شکل و نوع آن‌ها به انواع سقفی، ریسه، چراغ پروژکتور و وال واشر و چراغ خواب تقسیم‌بندی کرد. در این مطلب می‌توانید با زیرگروه‌های موجود در این رسته آشنا شوید و با مراجعه به این بخش در سایت دیجی‌کالا وسیله‌ی مورد نیاز خود را خریداری کنید.

Lamp_1_no4

امروزه در بسیاری از منازل و مراکز اداری، لامپ‌های کم‌مصرف جایگزین لامپ‌های معمولی شده‌اند. طول عمر بیشتر، مصرف انرژی کمتر و روشنایی بیشتر این لامپ‌ها، افراد را متقاعد کرده‌ که دیگر دوره‌ی استفاده از لامپ‌های رشته‌ای سر آمده‌است. این لامپ‌ها در اندازه‌ها و توان ‌های مختلف طراحی و ساخته‌می‌شوند.  در سایت دیجی‌کالا بهترین برند‌ها و انواع مختلفی از لامپ‌ها، ازتمام پیچ و نیم‌پیچ گرفته تا لوتوس وجود دارند.

Lamp_2_no4

Lamp_3_no4زیر گروه چراغ‌ها در رسته‌ی نور وروشنایی چهار نوع چراغ‌ شامل چراغ سقفی LED  با نورهای مختلف، چراغ دیواری، چراغ پروژکتورهایی برای روشن کردن محیط‌های بزرگ یا فضاهای باز و چراغ مطالعه وجود دارند. چراغ‌های مطالعه از اعضای اصلی میز کار یا مطالعه‌اند که انواع مختلفی از آن‌ها را با توجه به کاربری خود می‌توانید انتخاب کنید. در کنار این می‌توانید انواع چراغ‌های سقفی COB  را برای مصارف خاص اداری و خانگی مشاهده و خریداری کنید.

Lamp_4_no4در محیط‌های تاریک یا مسافرت‌ها و کمپ‌ها، چراغ‌قوه تبدیل به یکی از ضروری‌ترین وسایل می‌شود. می‌توانید چراغ قوه‌ی مورد نیاز خود را از میان زیرگروه چراغ پیشانی، چراغ قوه‌ی دستی، چراغ قوه‌ی آویز، چراغ قوه‌ی زمینی و نورافکن دستی انتخاب کنید. این چراغ‌ها از بهترین محصولات برندهای معتبری مانند مگ‌لایت، دوراسل، کلمن، انرجایزر، کملیون و ده‌ها برند دیگرند.

‌‌‌Lamp_5_no4استفاده از لامپ‌های LED به‌دلیل طول عمر ایده‌آل و کیفیت ساخت بالایی که دارند به حفظ محیط‌ زیست کمک شایانی می‌کند. اگرچه لامپ‌های LED از لامپ‌های رشته‌ای و لامپ‌های کم مصرف گران‌ترند اما با در نظرگرفتن نوردهی بیشتر، طول عمر پنج تا هشت برابر و مصرف کم‌تر (یک‌پنجم لامپ‌های رشته‌ای) برای خانواده‌ها مقرون‌به‌صرفه‌اند. در این زیر‌گروه انواع مختلفی از لامپ‌های LED شامل لامپ‌های حبابی، شمعی، اشکی، تیوبی، هالوژنی و ریسه وجود دارند. چراغ خواب‌های دیواری LED را هم می‌توانید در این‌ زیرگروه مشاهده کنید.

Lamp_6_no4

Lamp_7_no4چراغ های تزئینی با فناوری LED می‌توانند از سقف آویزان باشند، روی دیوار نصب شوند یا در گوشه‌ای از اتاق نشیمن یا اتاق‌خواب به‌صورت رومیزی قرار بگیرند. در بعضی از این چراغ‌ها با لمس بدنه‌ی آن می‌توانید سطح انتشار نور را تعیین کنید. این زیرگروه در حال توسعه است و به‌زودی انواع مختلف دیگری از چراغ‌های تزئینی در آن موجود می‌شوند.

Lamp_8_no4شاید جذاب‌ترین قسمت این رسته، دیدن وسایل موجود در زیرگروه لامپ‌های هوشمند باشد؛ لامپی که می‌تواند موسیقی مورد علاقه‌ی شما را پخش کند و می‌توانید با موبایل خود نور آن را کم و زیاد کنید. چراغی که از طریق USB به لپ‌تاپ وصل می‌شود و وسایلی از این دست می‌توانند بسیار هیجان‌انگیز باشند. در این قسمت می‌توانید این وسایل را ببینید و بخرید.

Download_PDF

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 202 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:30